T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

Business of Educating

Topik untuk hari ni adalah "Business of Educating". By the way, tak ramai realise yang ada bisnes mcm ni kan? b pon same. hehe. But now, everyhing changed. Untuk pengetahuan semua, b ada masalah kulit. Pipi b banyak parut² acne kesan picit² masa b mula dapat acne 13 tahun dulu. Benda ni secara tak langsung buat b hilang confident untuk jumpa orang luar. Banyak tempat dan banyak produk b dah cuba. Tetapi, b tatau campuran dan kandungan apa yang diletak kan kat muka b. Parut b masih ada. My external skin ta ok. My internal? I didnt know.

Hari ni, b pergi satu Beauty Workshop semurah RM5.00 sekali masuk. Murah kan? Tapi, tau x,produk yang dikeluarkan adalah antara 5 terbaik didunia. Which is Top 5 largest selling among Estee Lauder, Clinique, Lancome and Sophinna (Japanese Product). Brand yang b cuba ni adalah Non Acid Base. Its true because most of the cosmetics nowadays are using Acid Base. Pernah tak bila kita pergi facial, kita tanye, "Apa yang ada dalam produk ni ye? What? Acid? ouh,oke. Since my face look good and different and more fairier,i'll buy." Don't be so stupid. Jangan jadi seorang yang bodoh sombong dan membeli tanpa memikirkan effect yang bakal dapat. Barang cosmetic yang berjenama dan mahal tidak menjanjikan yang terbaik untuk diri kita. Tepuk dada tanya selera. Kita orang Asia. Adakah produk yang kita gunakan diiktiraf oleh ramai scientist? Adakah kita tahu keseluruhan bahan-bahan yang terdapat dalam kandungan cosmetic yang kita gunakan? Tidak kan?

Masih tertanya² apa produk yang b maksudkan? Oke, let me tell u more. Produk yang dihasilkan adalah diformula untuk semua negara termasuk Asia. Bisnes ni jugak, bukan semata² untuk jual produk. Kita akan di recommend dengan produk yang bersesuaian. Ada x bisnes yang membuat bengkel semurah ni? :) Ask urself.

Hari ni jugak, b dapat banyak ilmu pengetahuan untuk kesihatan dan penjagaan kulit. B sendiri dah cuab produk ni. Kesan dia amat mengagumkan. B tak pernah ada peluang macam ni. Grooming. B blaja cara2 untuk menggunakan make up yang betul jugak. Dan yang pasti, b tau apa yang terkandung dalam make up b. Sebelum b lupa, ada satu buku yang b nak cadangkan untuk hari ni. Its good for reading. Apa yang pasti, b akan cuba dapatkan buku tu. InsyaAllah.

Tajuk : The New Science of Perfect Skin.
Author : Daniel Yarosh.PhD

Percaya x, ilmu yang b dapat hari ni sangat berguna untuk b. Ini yang b mau. Sambil b buat bisnes, b belajar banyak benda. B baru berada dalam group ni. Tapi, b dapat banyak pendedahan. B rasa beruntung, bertuah dan bersyukur sangat sebab diberi peluang mcm ni.

B tau, bagi yang dah baca blog b, mesti ada yang nak tau, apa bisnes yang b buat. Yang pasti, b x buat Skim cepat kaya ye. Take Note! Hahaha. B jual produk. Ada macam2 produk dalam bisnes ni. B akan jual selepas b baca apa yang terkandung dalam produk2 tu. Bagi yang ada masalah kulit, b sangat sarankan untuk cuba produk ni. Tak rugi mencuba bahan Non Acid Base ni. Jangan risau k, sbb ada pakar penjagaan kulit yang akan terangkan dan meneliti permukaan kulit selain mengetahui kesihatan luar dan dalam badan kita sebelum mencadangkan produk yang terbaik untuk kita. Oke. B hope sangat apa yang b tulis ni menjadi satu pengetahuan untuk orang lain jugak. Tak kira lelaki atau perempuan. So, b akan stop kat sini. InsyaAllah b akan update perkembangan terbaru b nanti. Till then. Daaaa~

Retire Young, Retire Rich & Retire Healthy!! Thats what we want...!! :D

No comments:

Post a Comment