T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

L u f f y.

17 April 2010

"When u start loving someone, you started to expect things from them. Things like you'll be loved back or they'll treat you right." Well.. its true in certain point of view. But it DEPENDS on the situation.

Terasa seperti nak bercerita kisah Bulan dan Pelangi. :) Telusnya, hubungan ini tidak pernah declare. Maybe, kena faham² sendiri. :) And i know why after Pelangi told me. *Bulan hormat keputusan tu. :) Even i knoe, i put risk on it.

Oke, i will start now.

Rasenya dah lama kenal dengan Pelangi. Around 3 years i guess. Secara jujurnya, a few days work with him, ade something yg berlaku dalam hati ni. *Jujur oke. But i know that i can't. Perasaan tu x boleh ada pada ketika tu. Dia ada someone and so do i. Lagipon, i can't compete with that girl oke. Sebabnya, dia cantik. :) Plus, tak layak pon nak jadi perampas dengan cuba mengambil hati atau menggoda. So NOT me. :)

Keadaan jadi seperti sediakala. Senyap dan sunyi. we just being a good friends and officemate since we're in a same unit. :)

Sehingga lah tibanya Ramadhan yang lepas. Tahun 2009.. Hati kembali berdetik. I've seen him everywhere. Even in my sleep. Kenapa ye? Aku tak faham kenapa perasaan tu hadir semula.. Tapi, aku berjaya menghalangnya dari terus berada di hati. Walaupun, hati tu macam tanak lepaskan. Humm. But, between me n my ex, we're oke. And i'm counter back all the wrong doings (i mean when i have a feeling towards Pelangi, and all the arguement between us). Sehinggalah, hari Outstation, hati ni berjaya lepaskan Pelangi. Tapi, keadaan tak seindah yang diharapkan. My relationship with my Ex terus terusan menjadi dingin. Because of himself. *Secara jujurnya, bukan sebab Pelangi. Masalah tu sume between us.

On End of December 2009..Percutian ke Melaka. Banyak mengubah rasa hati. Aku hilang rasa CINTA. Gone with the wind. Cabaran dan tuduhan buat aku menjadi keras hati. Bukan niat membina satu episod baru. Tapi, itu yang telah tertulis. Aku cuba perbaiki, tapi menemui jalan buntu. Entah bila bermula, dan entah bila bunga tu mengembang, aku pon tak pasti. Yang nyatanya, keputusan yang dibuat tiada kena mengena dengan kehadiran Pelangi.

Dengan Pelangi, aku tak penah rasa diri ni kurang cantik, tak pernah rasa diri ni kurang cerdik dan sebagainya. Kadang² bila melibatkan soal kurus, diri ni sendiri yang terasa gemuk. Humm. Menerima seadanya. Dengan dia jugak, diri ni bebas menjadi diri sendiri. :) Cuma bila diawal² , agak susah untuk menyesuaikan diri kembali seperti seorang kawan. In terms of panggilan. Tapi, sikap bongok, gile² , kesewelan yang melanda, tak perlu disembunyikan lagi. :) Aku selesa dengan keadaan itu.

Aku suka juga memetik kata² seseorang..
"saya bukannya menemukan orang yang sempurna, tetapi merasa sempurna kerana menemukannya.. " :)

To Pelangi :

I'f loving you is wrong, then i don't want to be right.

;)

No comments:

Post a Comment