T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

Trust.

Trust @ percaya. Satu perkataan yg sama maksudnya. Kadang2 sukar na dapatkan kepercayaan. So do i. Mebi aku ni lurus kadang2. Untuk percaya semua yang berlaku didepan mata. Persahabatan, kebaikan atau apa sahaja yang nampak dimata. Mungkin sbb ta sampai kat hati kot. Perasaan ni adakalanya berbelah bagi. Tak tau na percaya ke tak dengan orang yang ade kat sekeliling aku.

Bagi aku, ape yang aku lakukan sekarang berlaku atas perkara lepas. To be frank, inner mebi aku nampak macam mudah mempercayai. Tapi kat dalam, otak ni kerap berfikir. Betul atau tidak? Kadang2 jugak aku ase macam orang yang ade kat sekeliling aku tak jujur berkawan. Tak suka aku sangat sepertimana aku menyukai mereka. Betul kan? :) Manusia. Buat aku ase ilang kepercayaan dalam persahabatan. Bukan bermakna aku terus point kepada perkara negative. Tapi, buat aku lebih berjaga2 dan ade syak wasangka.

Teluskah aku? Teluskan mereka? Entahlah. Aku bukan seorang yang perfect. Aku seorang yang beremosi tapi masih mampu dikawal oleh otak. Bukan hati. Setiap perkara yang berlaku mengajar aku untuk menghargai setiap ape yang berlaku disekeliling aku. Pada aku atau pada orang lain. Kadang2 jugak aku rasa aku dan orang disekeliling sangat berbeza pada zahirnya. Jiwa dan hati kite semua tak sama.

Aku masih ditindas ke? Atau aku yang menindas? Aku tak mau perkara tu berulang. Dengan ase rendah diri, aku terima setiap perincian perasaan yang diberi oleh Allah SWT kepada aku. Ada baik dan ade buruknya. Berpasangan. Cinta tak mungkin sama. Persahabatan juga tak perlu ciri yang sama.

Maaf, sbb hati ni blom dapat memberi kepercayaan atau dapat merasa ketelusan hati dari orang sekeling. Certain people, YES. i can feel it. :) Terima kasih.

*Ingin sekali aku berdiri diatas pasir pantai, menutup mata dan mendengar alunan ombak kecil. Tiupan angin yang mesra dan percikan air yang berdesir di pantai. Sepi, dingin tapi telus....

No comments:

Post a Comment