T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

k a s i h . s a y a n g

13 Februari 2011


Hi and hello. Well, esok kan 14 Februari bersamaan dengan Hari Valentine. Sekadar mengingatkan, ta payah la kite sume celebrate k. Sebab hari tu adalah hari memperingati paderi kristian yang bernama valentine. Tak perlu nak tunjuk rasa kasih sayang untuk hari tu berlebihan. Sedangkan, setiap hari pon adalah hari untuk berkasih sayang. :)

Aku pon manusia biasa. Tak lari dari kesilapan dan kejahilan tentang agama. Tapi, kita dibekalkan otak untuk berfikir dengan baik. Bila kita resah, kita mohon bantuan dari Allah SWT. Tapi, adakah Allah SWT meminta apa² dari kita? Takdekan? :) Bila kita senang, pernahkah kita ingat pada Kebesaran Allah SWT? Sedangkan Allah SWT yang limpahkan kesenangan kepada kita. Bila kita resah dan sedih, pada siapa kita mohon untuk kurangkan rasa sedih? Untuk kita mohon dari terhindar perkara² buruk? Allah SWT kan? Betapa aku rasa hidup ni terlalu kerdil bila sentiasa memohon dari Allah SWT, sedangkan Allah SWT tak pernah meminta apa² dari aku.

Ada yang mengingatkan aku untuk rajin sedekahkan doa kepada Malaikat² yang menjaga setiap inci roh dan jasad kita dan orang yang kita sayang. :) Aku juga diingatkan untuk jangan berhenti berdoa kepada Allah SWT supaya hati ini sentiasa tenang. Sebab doa tu adalah ubat terbaik untuk segalanya. Aku juga berdoa agar aku diberi kesempatan dan peluang untuk berubah menjadi makhluk Allah SWT yang sentiasa mengingati dan menyayangiNya. :)

Kisah yang diceritakan oleh Kak Bb pada aku mengenai Teguhnya Cinta Zulaikha kepada Nabi Yusuf, membuatkan aku kagum dan terharu betapa Allah SWT sentiasa mendengar doa kita. Walaupon ditakdirkan itu bukan jodoh kita, tapi, kita masih bole berdoa agar orang yang kita sayang adalah jodoh kita. Jangan berhenti berdoa. Allah SWT tetap makbulkan permintaan kita walau jahat mana pon kita. Walaupon begitu, cubalah untuk berubah menjadi seorang manusia yang baik. Apa yang penting juga, kita kena selalu berusaha.. Jangan cepat putus asa. :)

Aku juga, manusia biasa dan belum cukup sempurna. Aku mohon pada Allah SWT, agar setiap orang dimuka bumi ini berpeluang merasa kebahagian dan dilindungi dari sebarang kejahatan mahupon kecelakaan. Dipermudahkan setiap urusan yang baik dan dijaga hati dan jiwa serta dijauhi dari sifat² Mazmummah. InsyAllah. Amin~ :)

Notakaki : Entry ni tak merujuk kepada sesiapa sebab aku juga bukanlah seorang manusia yang sempurna. Sekadar luahan hati dan reminder pada diri sendiri. :) InsyaAllah.

With Lotsa
b u l a n

2 comments:

  1. Betul, banyakkan berdoa. Sayang sebenar patut dizahirkan dengan menjaga orang yang kita sayang fizikal dan spiritual, supaya mereka sentiasa di jalan yang benar, jauh dari seksa dan azab Allah

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah, doa tu akan sentiasa mengiringi kehidupan kita semua. :)

    ReplyDelete