T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

S y u k u r .

12 April 2011

Alhamdulillah, hari ni aku menginjak satu lagi anak tangga. Umur pon dah meningkat. Phewww... da 27 tahun da ni.. :) Pertama sekali, aku ingin panjatkan kesyukuran kepada Allah SWT kerana masih memberi peluang untuk bernafas di muka bumi ini. Memberi peluang untuk aku melihat segala keindahan dan berpijak dibumi pinjaman ini. Alhamdulillah. Tiada kata yang mampu aku lafazkan selain itu. Terima kasih Ya Allah atas kurniaan rezeki, atas kesempurnaan yang telah Kau beri, atas setiap peluang untuk aku majukan diri dan atas kurniaan Cinta pada hati ini. Sesungguhnya aku amat bersyukur diatas rezeki yang telah Kau berikan.

Sepanjang 27 tahun hidup dimuka bumi ini, banyak perkara telah aku lalui. Baik buruk dalam kehidupan menjadi satu pengajaran penting yang mendewasakan. Aku bersyukur dilahirkan oleh Mak dan Abah walaupon ada kesukaran yang perlu dilalui melibatkan hati dan perasaan.

Aku bersyukur juga diberikan kecerdasan dan kecerdikan akal dan fikiran, diberikan kesihatan yang baik, kesempurnaan tubuh badan, rezeki yang tidak pernah putus dan keluarga yang menyayangi aku seadanya. Ya Allah Ya Tuhanku, kau permudahkan urusanku Ya Allah. Ya berikan limpahan kasih sayang untukku dan Pelangi, limpahan kasih sayang yang berpanjangan kepada kedua orang tua kami dan adik beradik kami Ya Allah. Aku pohon agar Kau lindungi dan jauhi orang-orang yang kami sayang dari sebarang kecelakaan. Kau berikanlah ketabahan dan kecekalan hati untuk kami lalui perjuangan hidup ini.

Ya Allah, aku mengerti mengapa aku dijadikan begini. Mengapa laluan hidup aku begini. Aku cuba muhasabah diri. Mungkin ini sebagai pengajaran dan peringatan kepada aku untuk menjadi lebih dewasa dan bersedia melalui hidup yang lebih panjang.

Ya Allah, aku bersyukur kerana Kau berikan aku sahabat-sahabat yang sangat menyayangi aku, memahami aku, dan sentiasa ada disaat aku memerlukan dan berada dalam kesempitan.

Ya Allah, aku juga amat bersyukur diatas perhubungan Cinta yang baru terbina antara aku dan Pelangi. Sesungguhnya, aku pohon rahmat dariMu Ya Allah. Aku bersyukur dipertemukan dengan Pelangi dan besarnya Cinta kepada manusia yang ada dalam hati ini adalah untuk dia.

Ya Allah, aku pohon padaMu agar Kau satukanlah hati kami dan aku pohon padaMu agar terjadinya aku adalah dari rusuk Pelangi. Ya Allah Ya Tuhanku, kau peliharalah hati ini dari segala kegelapan dan sikap-sikap buruk yang menjadi kebencianMu Ya Allah. Ya Allah, Kau ampunilah segala dosa-dosa aku disepanjang hayat ini Ya Allah. Sesungguhnya, Kau Maha Pengampun, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Amin...

With Lotsa
b u l a n

No comments:

Post a Comment