T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

Melangkah dan Melompat..Lebih Lagi!!

Melangkah lebih jauh lagi dan melompat lebih tinggi.. Berangan setinggi langit dan berfikir sedalam lautan luas dan tak bertepi.. Hidup ini sebenarnya indah untuk dinikmati. Adakalanya, rentetan peristiwa atau jalan cerita yang menjadikan hidup kita macam lakonan di pentas dunia. Ada UPS and DOWN. Rhythm pon tidak same. Macam graf. Tapi tu lebih indah dari kehidupan yang mendatar dan membosankan.

Semalam, rasa hati ni lebih gembira dari hari² yang lepas. :) Why? Sbb aku dah let it out benda yang terbuku di hati ni kat Kak Ina.. Certain perkara tak boleh nak EXPLAIN, but one day, they will know why it happen. Bak kata Miea, certain things better left unsaid.. ;) Tadi pon sama. Aku story kat Kak Ikin apa yang aku rasa selama ni. Actually, other people look at me as me. But the truth is, im just like a CLOWN. Surface, people will see that im happy. Tapi dalam hati, sedih kot. And if i'm crying skalipun, NOBODY know. Why? Because, i don't want other people to be just like me. Sedih dan turut susah hati. Menyimpan dan memendam rasa adalah satu perkara yang sangat tidak sihat. Tapi, sebagai manusia biasa,apa yang mampu aku lakukan. Hanya mencari konklusi jiwa yang belum tentu betulnya. Menggubah peta minda dan melarik cabang² baru untuk mencatat pelbagai jalan yang boleh dianggap sebagai opsyen kepada punca permasalahan.

Certain people tak boleh judge kehidupan aku. I've right to tentukan hala tuju hidup ni. I create my own world. I decide my own path. So, other people who are not in my life list, should not interfere. Even sekuman pon.. :) Oke??

Sebenarnya, kaki ni rasa nak melangkah lebih jauh lagi. Meninggalkan dunia sepi dan hidup meniti pelangi. Memulakan satu fasa baru dalam kehidupan. Berdua dan berharap akan menjadi lebih dari itu. :) Kenyataannya, kita hanya menulis permintaan pada diari hidup dan terus meminta pada Yang Maha Esa. Adakah permintaan itu akan dimakbulkan? Perjalanan hidup ni dah ditentukan. Telah tertulis rentetan hidup ni pada sehelai daun di SANA. Tapi, aku tak berhenti berharap untuk mencapai hasrat hati.

Menjadi seorang wanita yang LENGKAP. :)

No comments:

Post a Comment