T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

Plan untuk Lebih PENJIMATAN

27 Ogos 2010

Well, Hello and hi.. Humm, hari ni awal pagi dah bersiap. There is a few thing yang aku ngn Pelangi buat untuk cut cost our expenses. ^_^ Pelangi being so supportive and help me a lots. *Thanks dear.. u!! So, aku list kan je ape yang kitorang buat untuk berjimat hari ni. Uhuhuhu.

1st - Change Postpaid to Prepaid.
Yeahhh.. at last. Dah lame sebenarnya nak buat. Since combine dengan broadband, credit limit aku naik sampai rm250. Gile, bulan² nak bayar that much. Sesak nafas kot. Lagipon, macammana aku nak buat, n macam mana aku nak gerak untuk uruskan semua tu. Humm. Alhamdulillah, Pelangi take action dengan aturkan jadual aku hari ni untuk change. So, dia send aku g Maxis Bangsar, Jalan Telawi. But sadly, Maxis tu cume dealer je. Ta bole buat pertukaran. So, aku kena g Maxis Centre kat TTDI. How to get there? Nasib baik Pelangi ada. Dia bawak. So, we went there by motorcycle. Ohoho. Bagus kan? Tayah susa² nak cari parking keta. ^__^ By the way, Maxis Centre TTDI sangat best kot.. Ade ATM Machine, ada San Francisco nye kiosk. Perghh , And staff dia ramai kot. Environment pon sangat besh and smart kot. Well, my first task - DONE!

2nd - Change Plan Broadband
Umm, its true. Since sekarang dah ade plan RM38 for 6 month, y not go for it kan? Akunye bill broadband monthly RM108 kot. Gile. Dah 6 bulan pakai. Agak banyak la kan pembaziran kat situ. Dah la aku ngn Pelangi jarang guna. Since kat umah pon dah ade WIFI Streamyx. Pelangi pon nak apply Streamyx kat umah. Yeayyy.. So, we both tayah la nak rely on Maxis Broadband je. Actually nak terminate je that thing, tapi if nak terminate, aku still terikat dengan contract for 2 years. Humm. Terminate kena bayar RM200. Rugi la plak. Then we decided to change plan. Plan rm38 for 3gb. Tapi tu for first tyme user yang dah guna postpaid more than 1 year. We all amek plan yang RM48 for 1.5gb. Tak besa sangat for download. Buat pe pon since masing² da ade Streamyx kat umah. Broadband ni if nak guna kat office n tayah pinjam org punye. ^__^ So, aku dah settlekan balance bill RM125 and untuk activate baru, Pelangi bayarkan RM100. ohohoho. Then, Pelangi belanja TOPUP Hot Ticket RM15. Yeayyy!!! ^__^ * u dear.. Second task - DONE!

3rd - Berbelanja @ Bazaar Ramadhan TTDI
Yes it is. Best kot Bazaar Ramadhan dia. Sume makanan TEMPTING gile!!!! Tapi, aku ngn Pelangi ta beli banyak pon. Sebab nak buka berdua je kan. ^__^ We both just beli Nasi goreng, Char kuey teow, Ayam percik seketul, cucuk² tu 3, kuih tepung pelita 5 biji RM2, and air tembikai laici. Thats all. Jimat kan? Oohoho.

Other things - Gadget
We both went to Digital Mall. Thought nak tgk PSP 3006 yang RM550. Rupanya ada beza kenapa dia murah.
PSP 3000 - Murah sbb without game inside and ta bole hack. Kena pakai game original. 1 game cost RM100. If nak hack pon, cuma bole untuk game yang 5.3 series sahaja. More than that series ta bole read.
PSP 2000 - Mahal tp bole hack untuk game pirate.
PSP 200 VG(If not mistaken) - Mahal jugak, tapi same macam PSP 3000. Bole hack, tapi untuk series 5.3 je. Tapi, lebih oke dari 3000 sebab bole go to series below than that but not more.

Then, tujuan aku nak g sane jugak sbb nak carik thumbdrive untuk bawak sane sini and transfer document kerja. Plus, nak cari beg laptop. Tapi confius sama ada nak beli soft case or terus beli beg. Then nak carik jugak headset, since headset aku Gemok n Lia dah hancurkan. Hummmm... Aku belum sempat beli ape² tapi Pelangi yang beli HARD DISK Samsung 320gb for RM179. White color. Niceeyyyy..

So, that all. Currently tgh soh Lia scrubkan badan sambil blogging. Eheheh. Now nak g mandi. Daaaaa~

With lots of
b u l a n

No comments:

Post a Comment