T h a n k . y o u . f o r . v i e w i n g . r e a d i n g . a n d . f o l l o w i n g .

m y . l i t t l e . b l o g . . M u c h . a p p r e c i a t e d . .


Goodnight comments

Otak atau Hati?

11 Januari 2011



Humm, semalam malas nak blogging. Rase penat. Perasaan pon cume nak Pelangi je. Humm. Uhuhu. Hari ni, terasa penat kat office. Sedikit mengantuk, tapi keje sume settle melainkan filling yang asalnye aku ade mood na buat, tp terbengkalai sbb aku NGANTUK. Ahahah. ;p

Sambil² wat keje tu, aku layan perasaan dalam stor dengan tgk balik vids yg ada kat dalam HP tu. Ade vids Pelangi ngn Ibriz. Comel je dua² . Hikhik. Siyes comel oke! Pastu, tadi ade jugak insiden yang melibatkan aku berfikir menggunakan otak tapi bukan hati. Bukan pasal Pelangi. Tapi pasal orang sekeliling aku. I mean, kat Office. :)

Manusia ni ade macam² ragam kan? So, kena tabah hati bile berhadapan dengan semua tu. Jangan jadi macam ANJING MENYALAK BUKIT. Bukit tak runtuh, tp anjing menyalak bagai nak gile. Buat abes suara. Hohoho. Bile keadaan ni berlaku, aku jadi teringat je ngan pesanan Pelangi. "Buat tatau je. Biarkan dia nak kata ape,dia mmg mcm tu!" Dulu agak sukar aku nak terima. Agak sukar nak kawal hati ni. Agak sukar nak kawal mulut dari laju je mengajing. Tapi, bile tgk Pelangi cool je everytime benda² camni berlaku, aku jadi terdiam. Berfikir dengan baik. Kenapa Pelangi bole kawal perasaan tu, tapi tidak aku?

Kadang² ada betulnye ckp org tentang aku. Sedikit CHILDISH. Dulu aku tatau dari segi ape tahap kebudak-budakan tu. Tapi skang aku da tau. Dah berjaya ubah sket persepi. :) Dalam erti kata lain, da semakin matang. Matang dalam membuat penilaian soal hati dan otak.

Macam insiden semalam. Agak stress dengan abah. Lelaki mmg macam tu ke? Bile marah kan benda lain, kite jadi mangsa. Aku faham, PJ mmg sentiasa jam. Tapi, aku ke punca jam tu sampai nak marah² dan keluarkan kata² yang mampu melukakan hati? Aku ke punca ae? Kalau ikutkan HATI, aku da keluar je dari kereta, dan blah jalan kaki g LRT. Evan da berjalan jauh pon, aku pedulik hape. Tapi, tu kalau kite berfikiran senteng! Berfikirang singkat! Aku kena fikir panjang, marah² dia pon, dia tetap bapak. Kalau ikutkan hati, mati. Ikutkan sangat perasaan yang tak bole dikawal. Menyusahkan diri dan orang lain. Makanya, aku cuba bertahan. Otak memberi bantuan dengan mengawal emosi dan hantar msg kat hati supaya,berSABAR! :)

Tadi pon, banyak kali aku pesan kat hati. Urut dada ni dengan kata, "SEMUANYA AKAN OK!" :) Positive dan cuba lebih bersabar..

Selain dari hal sekeliling, aku jugak belajar untuk bersabar bile berjauhan dengan Pelangi. Sekarang dah tak sama macam dulu. Bile Pelangi da jauh, we both da kurang text dan dah kurang bercakap. Agak sedih. :( Sumpah rasa sedih. Walaupon, jari ni ringan je rasa nak text dia, nak call dia, tapi... kena faham tugas dia. Tak bole nak ganggu dia. So kena bersabar dan tunggu je dia call bile dia free. Kalau dulu, sehari maybe lebih 5 text, sekarang.. ada 1 atau 2 pon dah kire baik dari takde. Hummm. Kadang² sbb dah terbiasa takut nak ganggu dia, even hari biasa pon, aku jadi mcm takut jugak aku ni mengganggu dia.. Sebolehnye, aku nak jadi seorang yang sentiasa bole memahami dia dan jadi seorang yang tidak menyusahkan dia. Membebankan ataupun membosankan. Aku cuba. Sentiasa mencuba.. Walaupun jauh, tapi aku tanak relationship tu suram. I want it to be like a rainbow. Ceria je. :) I want to make him happy, no matter what or no matter how. Yang sentiasa bole menyenangkan hati dia. "Ya Allah..bantulah aku..." :)

With Lotsa
b u l a n

No comments:

Post a Comment